Ispada da vlasnike novih vozila Hrvatska na neki način – kažnjava
– Kada sam kupovao automobil, uredno sam platio sav pripadajući porez. A što me dočekalo već na prvom produženju registracije? Ponovno – porez! Pa je li to moguće? Gdje je tu logika? Do kada ćemo tako? „Ma, baš smo ovce“, rekao je ogorčeni čitatelj za Net.hr nakon što je shvatio da u Hrvatskoj, uz kupnju novog automobila, zapravo „dobivate“ i desetogodišnje plaćanje poreza.
Ovaj porez, dakako, nije nikakva novost. Na snazi je već godinama, no mnoge i dalje neugodno iznenadi dan tehničkog pregleda i registracije – osobito one s novijim vozilima.
Vozni park sve stariji
Pogledajmo širu sliku. Prosječna starost automobila registriranih u Hrvatskoj veća je od 13 godina, a velik broj njih daleko je od idealnog stanja. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, gotovo svaki automobil ima barem neku tehničku neispravnost, a stručnjaci neprestano naglašavaju koliko je ispravno vozilo ključno za sigurnost na cestama.
„Nažalost, iz godine u godinu naš vozni park postaje sve stariji. Prosječna starost osobnih automobila prošle godine iznosila je nešto više od 13 godina, a taj broj i dalje raste zbog uvoza rabljenih vozila iz EU i drugih zemalja“, rekao je nedavno za RTL Danas Luka Dorić iz Centra za vozila Hrvatske.
Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, do 23. listopada ove godine u prometnim nesrećama u Hrvatskoj život je izgubilo 225 osoba. Policija zato pojačava prometne akcije, koristi dronove, a spominje se i drastično povećanje kazni – sve s ciljem veće sigurnosti na cestama, piše Net.hr.
Novi ili stari?
U tom kontekstu, logično bi bilo zaključiti da bi Hrvati trebali voziti novije automobile, s modernim sigurnosnim sustavima koji su obavezni prema europskim direktivama.
Međutim, umjesto da se građane potiče na kupnju novih vozila, ispada da ih Hrvatska – kažnjava. Ne samo vlasnike novih automobila, nego i one čiji su automobili mlađi od deset godina. Svi oni, bez iznimke, svake godine moraju platiti porez na cestovna motorna vozila.
Nekada se taj porez plaćao zasebno – Porezna uprava slala je uplatnice na kućne adrese vlasnika automobila. No, to se promijenilo prije devet godina. Od 1. siječnja 2016. godine, porez se plaća prilikom registracije vozila, odnosno ovjere produženja prometne dozvole, a tehničke stanice preuzele su razvrstavanje i naplatu.
Plaćanje poreza
U osnovi, bez plaćenog poreza na cestovna motorna vozila nije moguće produžiti registraciju, odnosno ovjeriti prometnu dozvolu.
Više pročitajte ovdje…




