Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Prati nas
© 2025. Dogan media j.d.o.o.
Hrvatska

Ovo su marže trgovačkih lanaca: evo gdje nas najviše “deru”

I.T.
9. listopada 2025.
Vrijeme za čitanje teksta: 2 min.
Matija Lipar
Dijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Najveći trgovački lanci u Hrvatskoj dizali su bruto marže i u protekloj godini, pokazuju brojke iz njihovih godišnjih financijskih izvještaja.

Kako je otkrila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, najveće marže su na kruhu i pecivima – čak 37,9 posto (predlani 37,2 posto). Slijede konditorski proizvodi (čokolade, keksi, bomboni) s maržom od 32,2 posto (predlani 31,7 posto) te svježe voće i povrće s 29,8 posto (29,9 posto).

Na brašnu i šećeru prosječna marža je 27,2 posto, sokovima i vodi 26,3 posto, mesu i mesnim proizvodima 24,3 posto, mesu peradi i jajima 23,5 posto, a mlijeku i mliječnim proizvodima 22,2 posto.

Prosječna bruto marža kod najvećeg trgovačkog lanca u Hrvatskoj, Fortenovina Konzuma, protekle je godine iznosila oko 28,5 posto, što je otprilike jedan postotni bod više nego pretprošle godine.

 

Otprilike istu maržu ima i Kaufland koji je s Lidlom član moćne njemačke Schwarz grupe: Kauflandova prosječna bruto marža iznosila je 28,4 posto, a preklani 27,6 posto, izračunali smo iz njihovih službenih podataka u godišnjem izvještaju.

Lidlova bruto marža pak prošle je godine bila 26,5 posto, što je više nego tijekom njihove prethodne poslovne godine kad je iznosila otprilike 26 posto.

Inače, bruto marža u trgovini računa se tako da se ukupan trošak nabave robe oduzme od prihoda od prodaje, pa se rezultat podijeli s prihodom od prodaje. Znači, prodajna cijena minus nabavna cijena podijeljeno s prodajnom cijenom.

 

 

Iz bruto marže trgovac pokriva sve druge troškove poslovanja (plaće radnika, režije, vozila…) i kad se oni odbiju, dobije se neto marža. Prosječna neto marža pet najvećih trgovačkih lanaca 2023. godine je bila 2,8 posto. Najveću netu maržu predlani su imali Plodine i Lidl (između 5 i 6 posto), Konzum 1 posto, a Spar tek 0,1 posto.

Zanimljivu analizu zarade trgovaca izradio je za pretprošlu godinu poznati financijski konzultant i savjetnik Mario Kurtović. Kad je riječ o top 10 trgovačkih lanaca, predlani je najnižu bruto maržu imao križevački trgovački div KTC, a najvišu vinkovački Boso, piše Danica.hr.

Oznake:lancimaržetrgovina
Vaša reakcija na ovaj članak…
Obožavam!0
Mig, mig!0
Sretno!0
Tužno!0
Plačem!0
Prethodna vijesti Mirovine stigle, ali brige ostaju: Većina umirovljenika jedva spaja kraj s krajem
Sljedeća vijest Alarmantni podaci; U petom razredu joint, u prvom srednje kokain
- OGLAS -
 
Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
 
IMPRESSUM // OGLAŠAVANJE NA PORTALU
 
Sva prava pridržana (c) 2025. DOGAN MEDIA j.d.o.o.
Sva prava pridržana (c) 2025. Dogan media j.d.o.o.