Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Prati nas
© 2025. Dogan media j.d.o.o.
Hrvatska

Od 9. listopada na snagu stupaju nova pravila u svim bankama, pogledajte što se to mijenja

Redakcija
5. listopada 2025.
Vrijeme za čitanje teksta: 2 min.
Matija Lipar
Dijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Od srijede, 9. listopada 2025., sve banke u Hrvatskoj i Europskoj uniji dužne su svojim klijentima omogućiti slanje i primanje SEPA instant kreditnih transfera u eurima, objavila je Hrvatska narodna banka. Riječ je o uredbi Europske unije kojom se uvodi obveza brzih plaćanja – prijenosa novca koji se izvršavaju u najviše 10 sekundi, 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini, uključujući prekogranična plaćanja unutar EU-a i Europskog gospodarskog prostora (Island, Lihtenštajn i Norveška).

Uz instant plaćanja, uvedena je i nova sigurnosna mjera – provjera naziva primatelja plaćanja. Prije autorizacije naloga, banka će automatski usporediti naziv koji je korisnik unio s podacima vezanim uz IBAN primatelja kod njegove banke. Klijent će dobiti jednu od tri moguće povratne poruke:

  • „naziv se podudara“ – uneseni naziv točno odgovara vlasniku računa,
  • „naziv se gotovo podudara“ – sustav će prikazati ispravan naziv primatelja,
  • „naziv se ne podudara“ – upozorenje da podaci ne odgovaraju stvarnom vlasniku računa.

Unatoč upozorenju, platitelj sam odlučuje hoće li potvrditi transakciju. Banka nakon toga ne snosi odgovornost ako je uplata otišla pogrešnom primatelju. Usluga provjere naziva besplatna je za korisnike i obavlja se prije nego što se nalog konačno potvrdi.

Do sada su hrvatske banke automatski popunjavale nazive primatelja samo za nacionalne transakcije prema poslovnim subjektima, temeljem podataka iz Jedinstvenog registra računa. Od 9. listopada obvezna je provjera svih primatelja – fizičkih i pravnih osoba – u cijeloj EU i EGP-u.

Za države članice čija službena valuta nije euro, ova obveza počinje 9. srpnja 2027. godine.

Možda vas i ovo zanima

Lažni brokeri i aplikacije za upravljanje: prevaranti izvukli desetke tisuća eura od građana Dalmacije
Imotski se prvi put priključuje međunarodnom volonterskom projektu “72 sata bez kompromisa”
Od utorka će s neba padati više od milijun kolačića. Nemojte ih dirati
Cijena cigareta ide u nebo. Europska komisija predlaže povećanje trošarina na duhan od čak 73 posto
Oznake:bankenova pravilanovacplaćanja
Vaša reakcija na ovaj članak…
Obožavam!0
Mig, mig!0
Sretno!1
Tužno!0
Plačem!0
Prethodna vijesti Danas kišno, vjetrovito i hladno: Evo kakav nas tjedan očekuje
Sljedeća vijest Inspirativna priča Imoćanina: Od rođenja je bez noge, ali nije odustao: Sad je na krovu svijeta
- OGLAS -
 
Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
 
IMPRESSUM // OGLAŠAVANJE NA PORTALU
 
Sva prava pridržana (c) 2025. DOGAN MEDIA j.d.o.o.
Sva prava pridržana (c) 2025. Dogan media j.d.o.o.