Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Radio NURadio NU
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
  • Najnovije
  • Radio
  • Lokalac
  • Hercegovina
  • Hrvatska
  • Politika
  • Događaji
  • Crna kronika
  • Kultura
  • Sport
  • Magazin
    • Moda
    • Zdravlje
    • Gastro
    • Celebrity
Prati nas
© 2025. Dogan media j.d.o.o.
Hrvatska

Kraj rampama i čekanju! Hrvatska uvodi Crolibertas – vožnja autocestom bez zaustavljanja već od sutra

Redakcija
3. studenoga 2025.
Vrijeme za čitanje teksta: 4 min.
Shutterstock/AS photo family
Dijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Hrvatska uskoro prelazi na potpuno digitalni sustav naplate cestarine pod nazivom Crolibertas, koji će vozačima omogućiti prolazak autocestama bez zaustavljanja na naplatnim kućicama. Implementacija projekta, koji će obuhvatiti sve autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta (HAC), Bina Istre i Autoceste Zagreb–Macelj, započinje sutra, 4. studenog, a prvi radovi kreću na autocesti A3 između Popovače i Novske, priopćili su iz HAC-a.

Prvi portali na A3

Na toj dionici bit će postavljeno prvih sedam portala novog sustava – tri izravno na trasi autoceste (Popovača – Kutina, Kutina – Lipovljani i Lipovljani – Novska) te četiri na ulazima kod sadašnjih naplatnih postaja. Radovi će se izvoditi u fazama, uz privremenu prometnu regulaciju, a povremeno i kratkotrajne obustave prometa zbog postavljanja konstrukcija. Sve aktivnosti predviđene su u večernjim i noćnim satima kako bi se izbjegle gužve.

Iz HAC-a upozoravaju vozače na potreban dodatni oprez i poštivanje signalizacije na dionicama gdje traju radovi.

Projekt vrijedan 80 milijuna eura

„Uvođenje Crolibertasa iznimno je tehnički i infrastrukturno zahtjevan projekt. Uključuje postavljanje 212 portala, naprednu IT opremu i uspostavu centara za obradu podataka. Dio opreme već je dopremljen u Hrvatsku i spreman za montažu“, navode iz Hrvatskih autocesta.

Projekt, vrijedan 79,9 milijuna eura bez PDV-a, financira se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja SkyToll (Slovačka) i TollNet (Češka).

Možda vas i ovo zanima

Thompsonov tim odgovara: Sud potvrdio – ‘Bojna Čavoglave’ je dio hrvatskog identiteta
Tuneli Mala Kapela, Sveti Rok i Dubrave u raspadu, kreće sanacija!
Tomašević: “Ništa se nije promijenilo” – Thompsonov drugi koncert u Areni Zagreb nije odobren nakon napada u Splitu
Počela prodaja ulaznica za film „Sokol – Nezaustavljiv kao sudbina“: Vukovar se ove godine brani u kinu

Kako će funkcionirati novi sustav?

Sustav Crolibertas donosi potpunu automatizaciju naplate – bez fizičkih blagajni i bezgotovinskog plaćanja na naplatnim postajama. Naplata će se odvijati u slobodnom prometnom toku, putem elektroničkih uređaja (ENC, EENC) ili automatskog prepoznavanja registarskih pločica (APRP).

- OGLAS -

Vozači će moći:

  • koristiti ENC/EENC uređaj uz ugovor s koncesionarom,

  • ili se osloniti na APRP model, gdje sustav snima registarsku oznaku i naplatu obavlja naknadno.

Svi korisnici morat će biti registrirani u ESNC, nacionalni centar elektroničke naplate cestarine.

ENC ostaje – uz prilagodbe

Postojeći ENC uređaji i dalje će vrijediti, ali će biti usklađeni s novim pravilima. Za teška vozila (iznad 3,5 tone) ENC će biti obvezan, dok će za osobna vozila ostati opcionalan.

- OGLAS -

Novi sustav nadzora i vozila s rotirkama

Sustav će nadzirati posebna službena vozila s oznakom ESNC, bijele boje i s plavim rotirkama. Bit će opremljena čitačima tablica, komunikacijskim uređajima i displejima za davanje uputa vozačima.

Nadzornici će imati ovlasti zaustaviti vozilo, naplatiti penal, upozoriti vozača ili zatražiti napuštanje autoceste ako sustav utvrdi nepravilnost.

Kazne i penali

Vozač koji koristi autocestu bez registracije u sustavu morat će platiti iznos cestarine i zakonski penal od 120 eura. Ako se uplata ne izvrši u roku od 15 dana, slijedi prisilna naplata, uključujući i prekogranične postupke putem EUCARIS sustava.

- OGLAS -

Obveze stranih vozača

Strani vozači također moraju biti registrirani – teretna vozila i autobusi odmah po ulasku u zemlju, a osobna vozila i motocikli prije ulaska na autocestu. Crolibertas će biti kompatibilan s europskim ENC-om (EENC), što će omogućiti jednostavniju naplatu u cijeloj EU.

Izuzeci od plaćanja

Od plaćanja su oslobođena vozila vatrogasaca, policije, hitne pomoći, HGSS-a, Crvenog križa, državnih tijela, diplomatskih misija te osoba s invaliditetom, uz prethodnu registraciju u sustavu.

Početak primjene – studeni 2026.

Zakon koji regulira novi sustav trebao bi stupiti na snagu 1. studenog 2026., kada će Crolibertas u potpunosti zamijeniti postojeći model naplate. Do tada će ENC i fizička naplata ostati u prijelaznom razdoblju, a sustav će se postupno prebacivati na beskontaktni model.

- OGLAS -
Oznake:autocestacestarinanaplata
Vaša reakcija na ovaj članak…
Obožavam!1
Mig, mig!0
Sretno!0
Tužno!1
Plačem!0
Prethodna vijesti Thompson traži dodatni termin koncerta u Areni Zagreb
Sljedeća vijest Drama u ŽZH: Gorjela kuća u Gorici, a u Drinovcima ozlijeđena osoba u prometnoj nesreći!
- OGLAS -
 
Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
 
IMPRESSUM // OGLAŠAVANJE NA PORTALU
 
Sva prava pridržana (c) 2025. DOGAN MEDIA j.d.o.o.
Sva prava pridržana (c) 2025. Dogan media j.d.o.o.