Prijevare putem SMS poruka nisu novost, ali nažalost i dalje svakodnevno varaju građane. Uobičajeni obrazac uključuje poruku u kojoj navodni dostavljač obavještava primatelja da paket nije mogao biti isporučen te ga upućuje na poveznicu za “ažuriranje podataka”. Naivni klik donosi – ne paket, već gubitak novca.
Ovih dana ponovno se širi novi val takvih prijevara, a kao pošiljatelj u poruci navodi se – Hrvatska pošta. Iz HP-a su zato javno upozorili građane i pozvali na oprez.
„Lažne SMS poruke pozivaju građane da ažuriraju podatke o paketu putem sumnjive poveznice. Riječ je o lažnom predstavljanju u ime Hrvatske pošte. Pozivamo građane da takve poruke ignoriraju i nikako ne unose osobne ili financijske podatke“, poručuju iz Pošte.
Dodaju kako se ovakve poruke vrlo lako mogu prepoznati: često dolaze s nepoznatih ili čudnih brojeva, sadrže gramatičke greške, poveznice ne vode na službenu domenu (posta.hr), a od primatelja se traži unos broja kartice i sigurnosnog CVV/CVC koda.
„Službene poruke Hrvatske pošte uvijek sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje na adresi https://posiljka.posta.hr/. Ako istodobno očekujete pošiljku i primite ovakav lažni SMS, riječ je o slučajnosti – valjanost poruke možete potvrditi jedino putem službenog sustava i uz broj pošiljke“, navode iz HP-a.
- OGLAS -
Također podsjećaju da je plaćanje po primitku moguće isključivo:
- poštaru prilikom dostave,
- u poštanskom uredu,
- ili na službenim paketomatima.
Hrvatska pošta putem SMS poruka nikada ne traži dodatnu uplatu, naglašavaju iz te institucije.
- OGLAS -
Građanima koji su prevareni savjetuje se da slučaj odmah prijave policiji. Najbolja zaštita, poručuju iz Pošte, jest – pažljivo čitanje svake poruke i izbjegavanje brzopletog klikanja na poveznice koje izgledaju iole sumnjivo.