Prema izvještaju kojeg je sastavio Brand Finance, Mercedes-Benz je trenutačno najvrjedniji automobilski brend na svijetu.

Njemački proizvođač automobila je procijenjen na vrijednost od 43,9 milijardi dolara, što je skok od 24 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ključni doprinos tom porastu krije se u 9,9 postotnom rastu prodaje automobila, točnije na 2,3 milijuna vozila.

Položaj Mercedes-Benza na ljestvici nije, doduše, jedina zanimljivost. Naime, na drugo mjesto je kliznula Toyota, čija je vrijednost procijenjena na 43,7 milijardi dolara, dok je BMW porastao za šest posto, na 41,8 milijardi, čime je zasjeo na treće mjesto, piše automobil.hr

Inače, Brand Finance koristi Royalty Relief pristup pri procjeni vrijednosti, metodu vrednovanja marke u skladu s industrijskim standardima postavljenim u ISO 10668, što znači da procjenjuju izgledne buduće prihode koji bi se mogli pripisati brendu, “računajući stopu naknade koja bi se naplaćivala za njegovo korištenje, kako bi došli do ukupne “vrijednosti brenda” – shvaćene kao neto ekonomsku dobit koju bi davatelj licence postigao licenciranjem brenda na otvorenom tržištu”.

Brand Finance procjenjuje da su korisnici iz Njemačke pomaknuli fokus s Toyotinih modela na premium brendove, uključujući Mercedes-Benz.

“Mercedes-Benz je izumio automobil, te sad vodi industriju sa strategijom koja se usredotočila na novu vrst izuma automobila”, izjavio je izvršni direktor Brand Financea, David Haigh.

“Njihov uspjeh je potaknut uvođenjem nove generacije vozila, na čelu sa SUV-ovima i evolucijom novih tehnologija kako bi se odmaknuli od tradicionalnih motora s unutarnjim izgaranjem”, pojasnio je Haigh.

Dodajmo da su SUV vozila podigla vrijednost i mnogim drugim proizvođačima, pa je tako Nissan, samo s X-Trailom, povećao broj prodanih primjeraka za 810.000. Inače, nakon velike trojke, na popisu su se našli Volkswagen, Honda, Nissan, Porsche, Ford, Audi i Chevrolet.

Moramo se dotaknuti i najvećih promjena na popisima iz 2017. i 2018. godine, pa je tako na čelu kolone Aston Martin, čija je percipirana vrijednost skočila za nevjerojatnih 268 posto.

Komentari

komentari